När verktygen och kunskapen finns är det lätt fixa till felen

Serietecknare: Lise Myhre

Känner du igen dig? Jag fick mig ett gott skratt i morse när jag såg Lise Myhres seriestrip.

 Min kollega Helena är ofta den blåhåriga i första rutan och jag, ja finns det något som skulle få mig att inte vilja vara företagare mer, så är det de där tekniska problemen. Att inte förstå vad som orsakar felet, hur det ska fixas eller i vilken ände jag ska börja felsöka, lämnar mig med en känsla av maktlöshet. När jag pratar med vår IT-support har jag inte rätt facktermer och framstår som lite korkad, då jag ibland inte ens förstår vad det är de efterfrågar. I de här lägena är det guld värt att bli bemött med förståelse, tålamod och någon som steg för steg guidar vidare tills problemet är uppbenat och lösningen nåbar.

Som organisationskonsulter möter vi ibland samma frustration, men ”felen” och problemen har med människor och deras samarbete att göra. Då ser jag med tydlighet hur det hänger ihop, vilka frågor som behöver ställas och besvaras, var vi ska börja för att komma vidare och vad som absolut inte ska göras för det skulle innebära att hela systemet kraschar.

Om det här området är lite obegripligt för dig, är vi en bra samarbetspartner. Välkommen att höra av dig till oss!

Cecilia Hjelte, VD

P.S! Som tur är har vi suverän support som tålmodigt hjälper oss när vi kör fast i det tekniska. Jesper och Jakob vad gjorde vi utan er! D.S

Föregående
Föregående

Det viktigaste vi gör är inte en floskel!

Nästa
Nästa

Ledningsgruppens frågor